Регулювання тютюнової галузі

Ми підтримуємо регулювання, яке забезпечує баланс між інтересами споживачів і цілями держави

Тютюнова галузь — одна з найбільш регульованих в Україні: понад 100 нормативних актів регламентують усі питання, пов’язані з виробництвом, просуванням, продажем і споживанням тютюнової продукції.

Наша компанія підтримує таке регулювання тютюнової галузі, яке забезпечує баланс між інтересами споживачів і цілями держави, дозволяючи нам як бізнесу ефективно працювати на ринку. Ми вважаємо, що занадто жорсткі регуляторні заходи можуть мати небажані та непередбачувані наслідки як для споживачів, так і для держави.

Ми відкрито і прозоро говоримо про те, які нові пропозиції з регулювання ми підтримуємо, а з якими ми не згодні. Коли ми не погоджуємось із певними ідеями, ми завжди прагнемо бути конструктивними і пропонуємо альтернативи, які б допомогли державним органам досягти поставлених цілей.

Ми виділяємо такі чинники, які впливають на ведення бізнесу:

Акцизна політика

ВАТ Україна з розумінням ставиться до підвищення акцизного податку, але ми переконані, що підвищення має відбуватися поступово, прозоро та з дотриманням вимог бюджетного та податкового законодавства. Наші фахівці беруть активну участь в обговоренні проектів податкових змін у якості експертів галузі.

Ми вважаємо, що під час визначення розміру ставок та порядку адміністрування податку повинні враховуватися реальна ситуація на ринку, купівельна спроможність громадян, цінова політика сусідніх країн та обсяг нелегальної торгівлі. Крім того, система оподаткування не має спотворювати конкуренцію на тютюновому ринку.

Куріння в громадських місцях

ВАТ Україна не вважає, що курити можна всюди, де заманеться, і визнає, що багатьом людям не до вподоби тютюновий дим. Однак, і повна заборона куріння в громадських місцях, на нашу думку, не є справедливою.

Ми переконані, що потрібно врівноважувати інтереси курців та людей, які не курять, а тому підтримуємо законодавчі норми щодо заборони куріння в громадських місцях, окрім спеціально відведених місць. Водночас, необхідною умовою є позначення місць, де курити заборонено/ дозволено, а також обладнання спеціальних місць для куріння.

Заборона викладки сигарет

Деякі країни ввели або розглядають можливість введення заборони на викладку тютюнової продукції в магазинах. Замість викладення на вітрині, продукцію приховують за прилавком, перегородками або рекламними щитами, а відтак споживачі не мають можливості дізнатися, який товар є в наявності. Ця заборона ґрунтується на переконанні, що викладка тютюнових виробів спонукає людей, зокрема неповнолітніх, курити й позбавляє їх мотивації відмовитися від куріння.
Однак, у країнах, у яких було введено заборону на викладку продукції, відсутні будь-які наукові дані, які підтверджують істотний вплив цієї заборони на поширення куріння. Ця заборона також може мати негативні наслідки, такі як зростання обсягів незаконної торгівлі, унеможливлення конкуренції на ринку й позбавлення дрібних роздрібних торгівців засобів до існування.

Заборона на використання інгредієнтів

Існує думка, що інгредієнти використовуються в тютюнових виробах для того, щоби зробити куріння таким, що викликає більшу залежність та привабливішим для неповнолітніх. Керівні принципи РКБТ рекомендують країнам ввести обмеження або заборону на використання інгредієнтів.
ВАТ підтримує законодавство, яке забороняє використання тютюнових інгредієнтів, які за переконливими науковими даними підвищують токсикологічну дію виробу, посилюють фармакологічну дію нікотину або призводять до поширення куріння серед неповнолітніх. Сьогодні відсутні наукові дані, які б дозволяли стверджувати, що інгредієнти, які використовує ВАТ під час виробництва своїх продуктів, мають будь-який із перерахованих впливів.

«Безлика» упаковка

Ми використовуємо упаковку для того, щоби споживачі могли відрізняти нашу продукцію від продукції конкурентів. «Безлика» упаковка позбавить як нас, так і наших споживачів такої можливості. До того ж, однакова упаковка надзвичайно полегшить і здешевить процес підробки сигарет. Не варто забувати і про те, що «безлика» упаковка — це юридично комплексне і складне питання, яке може порушити багато прав, пов’язаних із міжнародною торгівлею та інтелектуальною власністю. Крім негативного впливу на бізнес, запровадження «безликої» упаковки може призвести до незапланованих витрат і негативних наслідків для держави.

max
large
medium
small
mobile